A A+ A++ A A
Informacja dla głuchoniemych

Deklaracja dostępności

Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska SP ZOZ w Stargardzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://przychodnia.stargard.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Zrozumiała kolejność / Kolejność fokusa – Przyciski dostępności (zmiana rozmiaru czcionki, tryb wysokiego kontrastu) są pomijane podczas nawigacji za pomocą klawiatury
  • Użycie koloru – Linki na stronie są wyróżniane jedynie zmianą koloru przy najechaniu kursorem, bez dodatkowego oznaczenia.
  • Obsługa klawiaturą (desktop i mobile) – Niedostępność przycisków dostępności z poziomu klawiatury, błędne działanie menu.
  • Pomijanie bloków – Brak mechanizmów typu „skip link”.
  • Cel linku w kontekście – Na stronie występują ogólne linki.
  • Wiele sposobów zlokalizowania treści – Brak alternatywnych metod nawigacji po stronie, takich jak mapa strony czy wewnętrzna wyszukiwarka.
  • Informacja o otwieraniu nowych okien – Niektóre linki otwierają się w nowych kartach, nie informując o tym użytkownika.
  • Identyfikacja błędu – Formularz nie zawiera żadnych mechanizmów informujących użytkownika o tym, że popełnił błąd.
  • Etykiety lub instrukcje – Formularz nie zawiera jasnych instrukcji dotyczących wypełnienia pól, np. które pola są obowiązkowe.
  • Sugestie korekty błędów – W przypadku nieprawidłowego uzupełnienia formularza użytkownik nie otrzymuje żadnych podpowiedzi, jak naprawić błąd.
  • Nazwa, rola, wartość – Element checkbox odpowiedzialny za akceptację regulaminu jest nieprawidłowo zaimplementowany.
  • Komunikaty o stanie – Formularz nie generuje komunikatów o stanie, które byłyby rozpoznawalne dla czytników ekranu – np. brak informacji typu „Wysłano pomyślnie”.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie oceny przeprowadzonej przez podmiot zewnętrzny Dranas Project sp. z o.o. Zaobacz raportu z dostępności cyfrowej.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Planowana jest poprawa dostępności do końca 2025 roku.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej zgłoś do Katarzyna Filarowska — mejlowo sekretariat@przychodnia.stargard.pl lub telefonicznie 261 451 329.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące), do którego poprawimy zgłoszone błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek odmówimy zapewnienia dostępności cyfrowej i nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę można również złożyć, jeśli nie akceptujesz alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy.

Pomocne informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dojazd:

  • Około 250 m od budynku znajduje się przystanek komunikacji miejskiej: linie 13, 15, 25, 32.
  • Parking dla klientów znajduje się przed budynkiem,
  • Parking z oznakowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami (1 miejsce) znajduje się przed budynkiem

Komunikacja na zewnątrz i wewnątrz budynku:

  • Wejście główne znajduje się na wysokim parterze, drzwi są odpowiedniej szerokości,
  • pochylnia dla osób poruszających się na wózkach znajduję się na lewo od schodów prowadzących do głównego wejścia,
  • Budynek posiada windę z systemem głosowym, która zatrzymuje się na parterze i 2 piętrze,
  • Budynek posiada dwie niezależne klatki schodowe z poręczami, a korytarze są na tyle szerokie, że umożliwiają swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podmiot zapewnia częściową dostępność komunikacyjno-informacyjną dla osób ze szczególnymi potrzebami. Zapewniona jest możliwość obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się. Na stronie internetowej dostępna jest usługa tłumacza języka migowego online oraz dostęp do strony tłumaczącej język migowy. Ponadto, informacje o zakresie działalności podmiotu zostały przedstawione w formie tekstu łatwego do czytania (ETR).

Podmiot nie zatrudnia osoby posługującej się językiem migowym i nie korzysta z aplikacji tłumaczących język migowy. W budynku brak jest urządzeń wspomagających osoby słabosłyszące – nie zastosowano pętli indukcyjnej, systemu FM, systemu IR ani innych technologii wspomagających słyszenie.

Na stronie internetowej nie zamieszczono informacji o zakresie działalności w formacie odczytywalnym maszynowo (PJM, ETR) ani w postaci nagrań w polskim języku migowym. Brakuje również możliwości komunikacji na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie przez nią wskazanej. Podmiot nie zapewnia również środka komunikacji dostosowanego do potrzeb osób głuchoniewidomych (SKOGN).

+48 261 451 329